Små framsteg till självständighet!

 Bestämde mig för att ta med Masse och gå och köpa nya bra promenadskor, går upp till stadium, rulltrappan inte så kul men upp kommer jag, hittar en tjej som jag frågar om hjälp. Kravet jag har är att de ska sitta bra , sköna att gå i och gärna vita, utbudet i promenad skor är inte så stort, men hon hittar ett par och säger de här kan du även springa i, ska jag plocka fram fler löpskor åt dig, tack  men nej tack jag ska inte springa, jag ska gåååå. överlägger med min Martina och hon är övertygad om att det blir ett ett bra köp., så rätt, så rätt! hon vet vad hennes mamma behöver. Oj sen var vi ute och gick i backiga Helsingborg, viktigt med bra skor känns riktigt bra.  Täffade en bekant hon säger spontant, oj du har fått tillbaka ditt hår, ja enligt strål skulle jag inte få det, men han gjorde ett litet tillägg, om i fall att, blir det i i regel i  en annan kvalitet och annan färg. Ja, jag har kanske trotsat naturlagagarna för hår har jag, i bakhuvudet det glest med hård stubb, vänstersidan växer det som om det får gödning var dag och högersidan har jag lockig " fluff" färgen på håret är nästan blåsvart  känner sig säkert mentalt friskare när man har hår, bra även för fåfängan;)  har också i min träning på mer självständighet gått från Fahlmans till Mariakyrkan för att tända ett ljus, helt själv , bra jobbat Marie,, det stärker mig..... blir glad när Mats dyker upp för att hämta mig, nästa bedrift är nästan större klarade att duscha själv, tackar för vår pensionärs plastmatta, utan den hade det aldrig gått. Måndag = provtagning, Blir så glad, Agneta sitter i receptionen, och jag ser Anne titta ut, jag säger till Agneta oj jag har visst dubbel tur.......Men vad hände sen????? dörren öppnas och ingen anne, eller Agneta, står och väntar på mig med en välkomnade kram, utan min mer barska dam. Men något har hänt, hon bäddar till mig på britsen och småpratar med mig, utan att hon ha läst Karins och Monicas manual,  och sticket går bra så jag ler och går därifrån, Men mina favoritstickare, nästa gång måste jag fråga varför ni lämnade mig i " sticket" ;) men det känns faktiskt som jag har vant mig, jag är inte rädd längre, så visst har jag Kaxat till mig ordenligt, jag har ju inget val;)


Kommentarer
Postat av: Anita

Härligt att läsa din positiva blogg. Bra Lillan att du har jäkla anamma i dig, med det kommer man långt.

Kram på dig och Mats



2011-05-02 @ 18:37:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0