Sommar fest med jobb!

Caroline min favoritfrissa har varit busig! Hon har slutat på salongen, så vad är där att göra innan håret i varje fall på ena sidan har växt som en hög simpson frisyr:) jo jag gick och bokade en tid hos en som jag gått hos i många år tidigare, tack jag blev så nöjd och fin, passade alldeles utmärkt att bli friserad igår eftersom jag skulle på sommarfest med alla mina, arbetskamrater från våra 2 förskolorna i Ödåkra.  Så roligt att träffa dem, lite känslor blev det allt , jag fick en jätte fin orkide, 2 nya vänner till min nalle samling, ett halsband av vår chef. Vi var i växthuset i Kulla Gunnarstorp där vi startade med att äta, varmrökt lax eller tupp, jag tog av båda sorter för säkerhets skull, allt lika gott, cortisonet håller nog aptiten igång, trots nedtrappning.  Svenska nypotatis och en fin primörsallad , gott. Tog två rejäla portioner:)  därefter fick vi lära oss binda ihop en blomsterbukett! Oj, det var svårt, när jag tog den vassa  "skalpellen" i min hand, för att lära mig hur man snittar rätt, då drog jag mig ur, vågade inte riskera mina fingrar;( Jag var säkert en krävande elev, jag fick hjälp hela tiden, men så blev min bukett också toppenfin;)
 Efter en kopp te och tårta blev det hemfärd efter en mycket trevlig kväll med alla mina vänner, för några timmar kändes det bra att åter vara en i arbetslaget, det känns alltid bra när min chef säger, när du kommer tillbaka och inte OM jag kommer tillbaka:kvällen var perfekt inprickad, med både kraft ork aptit. När det gällde pigghet och och aptit! jag var så pigg så jag till och med tittade på resterande semifinalen i melodifestivalen när jag kom hem, kul att vår Helsingborgskille gick till final, så nu är det till att ladda för finalen imorgonkväll;), klä upp mig lite extra och ladda med lite glass och  sötsaker, får man så god Choklad från <Paris, kan man inte riskera att den blir gammal:) eller hur?   

Kommentarer
Postat av: Katarina Landahl Laopodis

Hej Marie,jag kan tänka mig att du blev fin när du varit hos frissan, du har alltid varit söt som socker och kommer alltid att vara det. Kul att du fick en trevlig kväll med dina arbetskamrater. Kram Katarina L.

2011-05-13 @ 13:50:36
Postat av: Christina SofieroMontessori

Hej Marie!



Alltid roligt att läsa om dej och glad blir man över ditt positiva livsmod. Har läst om ditt schlagerintresse som delas med många, däribland mina döttrar. Gå in på hd.se schlagerbloggen och svenskar på plats, där är mina töser med och deras pojkvänner, trevlig artikel, säger givetvis en stolt moder. Emmy o Hanny Dahl heter dom. Hanny har sin pojkvän i Tyskland sedan tre år tillbaka. Nu håller vi tummarna för Erik men det finns ju flera duktiga artister men svensk är man ju.

Kram Christina SofieroMontessori

2011-05-14 @ 22:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0