Stabil dag eller labil dag ?!

Här sitter jag och kl är snart 20, 30 sover normalt sett vid denna tiden, svaret på att jag sitter här vaken heter 16 cortisontabletter.  Dagen blev tuffare än jag förväntat mig. Röntgen 07,30, efter lång tids grävande i mina vener, kom äntligen nålen på plats till mitt mimande av "sjörövarfabbe" rullades jag in i tunneln, jag har inga problem med det, har man haft "strålningsmask" på sig där man verkligen sitter som gjuten  är detta inga problem. Ibland hör man en röst som frågar om det går bra? När jag är färdig efter ca 45 minuterkommer röntgen sköterskan in, tack snälla för att jag får behålla nålen i armvecket så jag slipper bli stucken i Lund. När sköterskan kommer in försöker jag analysera hur hon låter och ser ut, vad har du sett på bilderna? Strykningen med handen på min rygg och med len röst säger som Lycka till,  är nog inget jag ens ska försöka tolka. Jag tror hon såg mina tårar som föll nerför kinderna när jag rullades in i tunneln är allt lite labil idag.  Väl nere i Lund träffar jag mina favoriter Anna och Karin, Dom får mig att känna mig som om jag är deras enda patient.Min läkakare Anna undersöker mig igen konstaterar att min syn är sämre, eller som hon säger, jag ser inte sämre utan jag har tappat synfält på både höger och vänster sida, troligtvis något som uppstått vid operationen, så hon vill inte sänka cortisonet som det var tänkt, utan för att inte försämra synen ska cortisonet jag tar istället förbättra den.
Fick också reda på att mina vita blodkroppar var så pressade att jag får sänkt cellgift en period, cellgiftet i dropp får jag som vanligt. Det är kapslarna de starka cellgifterna som min kropp nu får lite lägre dos av.  Nya tårar faller på mina kinder, jag vill ju bara att allt ska rulla på. Både Anna och Karin berättar att detta inte är något ovanligt, utan jag har klarat de högsta dosorna över förväntan, det är tydligen många som pausar mer än en gång. Mellan tårarna skrattar vi glatt. Anna tackar för den goda chokladtryffeln de fick senast och så passar hon på att tacka för "finnen hon fick av Chokladen, så när hon ber mig titta på hennes näsa, och ska sträcka ut armarna osv "(undersökning,) så säger jag med ett leendejag tittar på "finnen" istället;) då torkar jag tårarna för en stund. tårarna är snart tillbaka, när vi kommit hem upptäcker vi att kuveret med schema över tablettintag, och en viktig cellgiftstablett som jag bara ska ta dag 1 och 15 i behandling, finns inte, jag ringer förtvivlat till karin, som säger det är bara i Lund jag kan få tag på den Masse står färdig för att köra till Lund, när jag hittar kuveret  bland reklamen vi fått, förtvivlan ersattes av glädje, men det blev lite av yoppen på isberg, tårarna inte långt borta;(. Ska nu försöka att somna, men men nu kommer nästa problem:) jag är Hungrig..... men jag har ätit min ranson med råge idag. Får försöka hålla mig till frukost istället, Natti dröm söta drömmar, som mina Älskade ungar brukar säga till mig:), hoppas på stabil dag imorgon,nu är det nya tag och kämpar takter som gäller;) får några semesterdagar innan röntgen besked troligtvis på Måndag eller Tisdag, Men först en ledig semester helg:) 

Kommentarer
Postat av: Kerstin Lindfors

Hej Marie!

Du klarade gårdagen trots allt hemskt du genomgick. Nu är du "en dag" närmare ditt "friskprojekt". Jag läser ditt blogginlägg och tänker: Såååå duktig du är som kan sätta dig och skriva ett så långt inlägg samma dag blandat med tårar och skratt åt "finne på näsan"!!! Det är mycket strongt! Din positivitet kommer att hjälpa dig och jag sänder dig en "energiladdad kram". //Kerstin (Allers)

PS! Vi ses kanske på din lilla runda idag?

2011-05-26 @ 09:17:26
Postat av: Kerstin Lindfors

Hej igen söta Marie!

Vilken underbar lördag med torgdag och folkvimmel på Sundstorget. Försäljning av grönsaker, blommor, ost, bröd mm. Provsmakningar av lakrits, ost, korv mm. Träffade mycket folk - och fick min sociala dos! Uppiggande...



.....men dagens höjdpunkt var att träffa dig och Mats i korvkön!



Hoppas Kommunen fortsätter göra detta torg levande i fortsättningen och att vi ses där många, många gånger!



Ha en skön helg!

Energikram/Kerstin (Allers)



PS! Jag ska se "Kvällen är din" kl 20.00 på TV4.



2011-05-28 @ 17:15:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0