Värme ute men oväntad kyla på provtagning;(

"Klippkort" kan man ha på trevligare ställe än på provtagning, men nu är det som det är, vandrar backen upp i härlig vårvärme, scarves på huvud och solskydds kräm 30 i ansiktet.Ingen kändis i reception, tar min nummerlapp, väntar på min tur, lämnar min remiss frågar efter Anne, men hon var ledig får min nummerlapp, jag säger jag fick ingen rosa nr lapp, nä svarar hon det är bara för dem som är under behandling, ja det är just vad jag är. Jaha, då får vi byta då. Ja men tack!. Dörren öppnas och rosa 88 ropas in,, möter ett välkänt ansikte, jag ler och säger dig känner jag igen men ingen reaktion tillbaka. Då frågar hon du vill kanske ha henne istället och nämner namnet på henne som inte står högst på min lista. Innan jag hinner svara, svarar "stickaren" själv med hög röst....NEJ, det har jag inte tid till! Men snälla du, det är helt okej, för mig, men lite trevligare tonfall hade inte suttit fel. Men min nya stickare gör ett utomordenligt jobb, men är alla värmedynor slut? Monica Karin,, saknar er proffsighet, den fina manualen jag fick vågar jag inte visa någon, då hade jag säkert hamnat på deras svarta lista;) När jag ska gå säger, hon jag känner igen hälsa till Marie. Men det är ju jag! Hon trodde att det var min syster som var där, hon blev förtvivlad att hon inte kände igen mig, jag ser ditt runda ansikte, förstår att du går på Cortison, vi småpratar lite med varandra om vad som hänt men det gillade inte alla, för då kommer den "barska" in och säger till att så lång tid får det inte ta, du behövs på annat håll, jag lovar tiden vi pratade var helt klart inom gränsen, för godkännande! Ja, så har man råkat på Kylan också. Jag skyndar ut till värmen Igår var vi ute på en skön långpromenad kommer fram till trätrallorna vid fria bad, men för att komma ner till dem, behövdes ett lite "svanhopp", höll Masse i handen, men något gick snett, mina ben är så otroligt svaga, så mitt ena ben viker sig vid landnig;) och jag hamnar på mitt ena knä, aj aj inte skönt, men inget blodvite:) Jag lär mig alltid något., jag kan ju inte hoppa högt ännu:) Denna vecka är min kalender nästan full, Lund på på onsdag, semifinal i melodifestival på kvällen, torsdag sommar avslutning med jobb, finalen i melodifestivalen på lördag. ska bli roligt:)!

Kommentarer
Postat av: Ami Rendahl

vackra Lillan, vad jag blir ledsen när jag hör hur du blir behandlad på provtagningen. Vi kanske ska skriva en insändare i HD så att de får sig en tankeställare?! Så får man inte bära sig åt!

♥kramar

2011-05-09 @ 17:55:22
Postat av: Martina

& sen imorn ska vi på visning & på onsdag ska vi ju även luncha! Fullspäckad vecka älskade mamma!;)

2011-05-09 @ 20:58:25
Postat av: Siw

Hej! Hoppas det går bra i morgon. Kram Siw

2011-05-10 @ 22:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0