Vilken färg är det idag?

Kan konstatera att idag tre veckor sen min sista Cellgiftstablett, mår jag bra, hoppar inte jämnfota, fast jag brukar försöka, men vet inte om jag lämnar golvytan:)  var hos Min Kurator, Stefan Holm;) han gav mig kloka ord på vägen han sa bland annat, om du i nästa behandlingsperiod mår dåligt, tänk då tillbaka på när du som nu mår bra, och att den tiden kommer även tillbaka nästa gång, jag sa till honom att mina Älskade "ungar" är noga med att påminna mig, vilken tur och lycka att jag har så många fina och kloka kuratorer:) i min närhet.  Stefan, tack för ett givande, samtal och alla kloka tankar du gav mig idag.
Sen jag fick svamp på tungan av mina mediciner brukar Masse be mig räcka ut tungan, okej....men vad är det här hör jag han säga, gå och titta i spegeln, oj den är visst grön, har den vita svampen förvandlats till mossa? ;), jag kom på att jag ätit persilja, därav färgen, dagen efter ber han mig åter igen räcka ut tungan, snacka om att ha koll på mig! Jag är lydig och räcker ut tungan, hör åter, vad är det här, nu är den alldeles blå, svamp, moss och nu rena rama blåbärsbusken , ja j nu var det faktiskt blåbär i mjölk jag ätit:)  Jag får se kanske har han tur nästa gång och att den då är normal igen!

Imorgon väntar vi samtal från Lund, får då reda på om jag ska minska in på mitt Cortison nedtrappningen ska ske sakta. Jag får då också reda på mina prover, hoppas de är bra och att mitt blodsocker har gått ner. Usch jag har ett erkännande, efter vi varit på provtagningen i måndags, gick vi förbi Fahlmans,kan vi inte sätta oss i solen och fika?, jomen visst , vi var överens, den söta kakan påverkar inte blodproverna idag, men god var den och jag har allt lite dåligt samvete, jag ska erkänna för Karin och Monica, men jag ska "muta" dem med god tryffelchoklad det är dom värda, och det tycker jag att även jag är. Imorgon ska vi lämna mitt hem min borg, för att lufta vingarna, var det bär hän vet vi inte riktigt, kanske blir det Helsingör, med de farligt goda danska gräddbullarna;(  vi får se 
 var vi hamnar, jag har inte så stora krav, men kan vara skönt att göra något annat.

Kommentarer
Postat av: Martina

Man kan ju undra om det är för Monicas & Karins skull du ska minska på ditt sockerintag eller för din egna skull?!;) Eftersom jag nu ligger steget före kan kan meddela att alla mammas blodprover var bra, så nu ska det firas med gräddbullar i Helsingör=) Jag tror att det är dina nya powrskor som minskat ditt socker;) Du är grym! Ha nu en riktigt härlig dag i Helsingör! Du har nog världens bästa kostrådgivare, mamma, ät choklad & se så bra det blev! U rock! Back 2 work! Puss&kram!

2011-05-05 @ 10:39:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0